Sledujte #czechiceman
David Vencl
Zpět na úvod

Otužování vzduchem

Jeden ze základních způsobů otužování je otužování vzduchem. Tento způsob je vhodný i pro začátečníky, ale je dobré znám úskalí.

Otužování vzduchem je pro mě skvělým doplňkem, intenzivního otužování ve vodě. Chodím v kraťasech, triku a lehké mikině do teploty kolem 0° C. I čepici si poslední dobou neberu, jen pokud nefouká a já šetřím uši. Do této teploty nepociťuji nepříjemné pocity a baví mě to. Je ale pravda, že k tomu jsem se dopracoval za několik let a každý rok se mi to posouvá o několik stupňů. A mám ještě jeden trik - chodím naostro. A skutečně je účelem větší otužilost.

______________________________

Otužování vzduchem je velmi efektivní způsob jak si zvykat na chlad a adaptovat se na něj. Chlad na tělo nepůsobí tak intenzivně a tak se mu můžete vystavit mnohem déle. Ale pozor, je zde mnoho proměnných a tak je dobré postupovat opatrně.

Parametry, podle kterých se řídíme, když nemáme zkušenosti s tím jak náš organismus reaguje, jsou samozřejmě především teplota a čas. Dalšími parametry je vlhkost vzduchu a vítr, popřípadě, zda je pod mrakem a nebo jasno. Dále se řídíme i tím, zda jsme dostatečně odpočatí nebo zdraví. Zatímco při ponoru je vhkost vždy stálá a pod vodou nefouká, tak při otužování vzduchem se doba může měnit i několikanásobně. Navíc podmínky se mohou měnit velmi rychle i v průběhu vystavení chladu. A tak je dobré být v dostatečné vzdálenosti od bezpečí a nebo mít sebou teplé oblečení. Také není nutné vystavovat chladu celé tělo, klidně si nechte čepici, boty a rukavice a samozřejmě trenýrky, popřípadě podprsenku.

A tak co, že byste hned zkusili? Mrkněte do dalšího článku - na 1. výzvu ...